ad poslední srpen: koncoprázdninové blouznění..


Život je bílý dům—život je unikum

Čas bilanční, čas koncový, čas nečas, ano, ano můj čas, děti.

Tohle, nebo něco a smysl už se dávno vytratil a já ani nevím, má-li smysl pátrat, jsem chtěla napsat už jedenatřicátého srpna, skončila jsem u názvu a podnázvu nebo jak bych měla nazvat ten citát o životě& nu ale líbí se mi, je to vlastně z básničky/písničky ze Starců na chmelu, které jsem poslední dobou velmi poslouchala, protože jsem si koupila soundtrack, nu a ten je přeci k poslouchání, také k přemýšlení a jiným krasosmutněním – každopádně jsem velmi ráda, že jsem si ho vydobyla, snad mu u mě bude dobře.

Vždycky, když něco končí, klidně i ty prázdniny, které jsem já vlastně ještě nedoklepala, neboť milá moje krásná školka začíná až dvaadvacátého, má člověk tendenci přemýšlet, jestli to proběhlé bylo dobré, vzpomíná na to, co v té době prožil, co nového mu vpadlo do světa, jak to ten svět ovlivnilo a zakřivilo, přemýšlí o tom, co mohl udělat jinak a líp, o tom, co mohl udělat, ale neudělal, protože…bylo moc horko, měl tik v oku, foukal vichr z hor tak silný až…nebo měl prostý hloupý strach a připadal si jako malý, maličký, nejmenšejší… taky máte tendence bilancovat?

Přemýšlím sama v sobě. Tady na papír, na stránkách knížek, přemýšlím nad slovy Williama Saroyana v Zápiscích o životě, smrti a útěku na Měsíc, přemýšlím o tygrech a medvědech, občas přemýšlím v barvách, ale když jsem si předevčírem dělala pořádek ve šupletách neboli zásuvkách stolu, zjistila jsem, že olejové pastely jsou zcela nadranc a barvy taktéž, snad se to časem zlepší, ale tak, pastelky naštěstí přežívají (protože jich mám vskutku skoro nekonečnou zásobu…).
Přemýšlení je hloupé. Možná, že čím víc člověk přemýšlí, tím míň žije, nevím, jestli to dává smysl, ale pravda by to být mohla.

Prázdniny utekly. Možná proto, že svět se zmenšuje, protože vzdálenosti se, díky stále kratšímu času, který je potřeba k jejich překonávání, také stále zkracují (to jsem si přečetla v knize katastrofických fejetonů..).
Prázdniny znamenají léto, dneska máme září, už čtvrté, nu a jako včera, i dnes se slaví, tentokráte narozeniny – a pětinka života za sebou…
Tedy září – „září, září, na léto jde stáří, zlaté slunce září malátně a s únavou…“ – ale i tak jsou hyce…

Tento příspěvek je velmi roztříštěný, možná je zrcadlem.

Proč jsem to nenapsala toho jedenatřicátého? Kch, kdo ví, nikdo, ani já ne, unavená jsem nebyla, přestože mi skončila brigádní činnost, možná jsem byla jen obvykle netečná, hloupá a celá typická, však to…ale vlastně asi neznáte..

První zářijový den jsem byla doma a prováděla velký úklid, tedy myslím, je to už tak dávno.

Druhý zaříjový den jsem nebyla doma a neprováděla velký úklid. Vstávala jsem brzy, prožívala vlakové dobrodružství, radovala se z nálezu modrého sešitu, který odpočíval v propadlišti času více než dva roky, lehce se procházela po Brně a velmi těžce snášela téměř tříhodinové čekání v hadovitě lidsky zakroucených frontách, na jejichž koncích nečekal princ, tabulka čokolády, osvěživá voda ani jiná úžasnost, ale razítko na studentský průkaz či potvrzení o studiu… nu, svět je hlavně o čekání. Kch!

Třetí zářijový den jsem byla doma a prováděla velký úklid, ještě není zcela po všem, ach doufám, že to aspoň chvíli vydrží. Byl to významný výroční den. Snad se povedl. Také byl horký teplem, září se snaží dohnat teplem ty hloupé červencové deště…

Čtvrtý zářijový den…přemýšlím a pročítám se starými věcmi. I já jsem už stará věc, pozoruju to také na tom, že mě již druhý den bolí záda, nu ano – pětinka života za sebou se nezapře…
Čtvrtý zářijový den, odjíždím do knihovny…

…však ale zanechávám citát, který jsem si vypsala z Kvílení, z básně Opravdu lev…

Zatelefonoval jsem svému reichovskému psychoanalytikovi, který se mnou vyrazil dveře, protože jsem při léčení kouřil marihuanu. „Tak je to tady,“ supěl jsem. „Mám v pokoji lva!“
„Obávám se, že jakákoli další diskuze nemá cenu,“ a zavěsil…

~ od banánové pyré on Září 4, 2008.

Popsat slupku moudrem

 
