Je mrkví, Jime? aneb Dejte jim korálky, budou asi rádi…


(název jsem si se svolením ukradla od člověka, který si ho taky půjčil…tyhle citáty se přece tak hezky hodí do světa, nemyslíte?)
…abych se ještě vrátila k tomu nadpisovému, který je prý mrkví, tak doufám, že nebyl/není právě tou mrkví, kterou jsem umně oškrobkala letitým nožem a kterou jsme pak s Malou Tlapou snědly společně s veselýma ředkvičkama a rajčatatem k dnešní večeři…
Protože, kdyby náhodou byl tou mrkví (, Jime..), asi bych mu mu teď nezáviděla… Noale třeba byl úplně jinou mrkví (nebo karotkou…nebo Karotkou???)…třeba tou zavařenou…mraženou…nebo plyšovou, co ji prodávají možná i ve Sparky´s…nebo má převlek a ono “ Je mrkví“ bylo pohým nevzrušeným konstatováním, diagnózou jeho psychického stavu….
Hmmm..ale co by asi Jim odpověděl na:
„Je mrkví, Jime..“
„Hmm..zajímavé. No nevadí.“
„Cože?“
„Nevadí, dneska už jsme sice jedli, ale plýtvat se nemá, udusíme si ho!“
„Cože?!“

Tedy mrkev.
Tedy korálky? Po velmi plodné půlhodince v korálkovém obchodě jsem si jich pár desítek odnesla v nanicovatých igelitových pytlíčkách, jako bych jich doma neměla dost (korálků, ne pytlíčků), ALE ne takových, ne takových červených, co vypadají jako granáty, ve které proměnil Krakonoš Ančiny jahody….korálky. No protože mám červené šaty přátelé, protože jsem slušné pyré. Korálky….
(…pamatuju si jeden intervjú o korálkách…to bylo už velmi v minulosti…ale kaše a těžce dobrá…vzpomínáme…KORÁLKY!)

Kouskuju, kouskování je taky způsob spojování nespojitelného, aspoň je to na jedné stránce že…

Mívám pocit, že literatura je zázrak. Definice neexistuje. Tedy ano, existuje jich spousta, ale žádná obecně platná a napasovatelná na celou tu skupinu toho, co je literatura…je to spíš o nás, spíš v nás… Stejně tak poezie. Když se Roman Jakobson ptal, Co je poezie?, neměla jsem dojem, že by chtěl jasnou odpověď, myslím, že vím, že on svou odpověď znal a věděl, co je poezie pro něj a věděl taky, jak se poezie „dala obecně definovat“ (nepřesnými termíny)…Roman Jakobson dovedl hezky a neotřele myslet o věcech…navíc byl asi génius tenhle člověk z PLKu…
Dneska jsem se naučila ještě jinou definici poezie, jenom si už nepamatuju, čí okřídlená myšlenka to je a nechce se mi otevírat sešit, protože jsem příliš…mno tedy: Všichni víme, co je to poezie, víme tak dobře, co je, že nejsme schopni ji popsat jinými slovy…
Taky jsem moc přemýšlela o slovech a váze slov, protože slova prý dostávají vnitřní náplň a váhu, vlastní hluboký smysl jen v rámci básnickosti…no nevim…a konverzace běžně životní prý s takovýmito slovy nepočítá…ale možná, že u lidí „zaslovených“ je to trochu jinak…možná už je jenom pozdě a dneska jsem měla tak školně zážitkový den, že lehce blouzním…ale ne, přemýšlejte o tom…

S nyní malé okénko o Bohu:
Když jsem jela trmavajkou, četla jsem nápis hlásající toto:
KDYBY EXISTOVAL BŮH, NA CO BYSTE SE HO ZEPTALI?
a pak taky: přijďte na naše setkání blábláblá..(no, na setkání nepřijdu, stejně tak asi ani Bůh..), ale přemýšlela jsem, na co bych se zeptala (a vymyslela i to, co odpověděl by snad on…)
Já: Proč??
On: ABY…
(…a v těch slovech by bylo všechno…všechno ve dvou nepatrnýc slovech…celá hloupý svět…)

Esemeska od Malé Tlapy…děkuji…
Bůh neobdarovává lidi sny, aniž by jim dal sílu je uskutečnit.
…a prý to bylo na schodech…jeden má rád schody, třebaže někdy nehrajou tak jako dřív…

Poznatek/paradox: Bůh stvořil lidi/Lidi stvořili Boha.

Tak. Tož tak asi dneska.

~ od banánové pyré on Říjen 14, 2008.

Jedna odpověď to “Je mrkví, Jime? aneb Dejte jim korálky, budou asi rádi…”

  1. Tož!Ano, je mrkví, eště aby nebyl. Červené korálky? Ty byly i v TOSce (jo, jsem fakt magor :D) … ale tam je jedli

Popsat slupku moudrem

 
