Určete, zda se jedná o věty jednočlenné nebo dvojčlenné..


..příběh…
Mám hlad jako vlk, problesklo mi hlavou a řekl jsem si: Po tom guláši Ti určitě špatně nebude. Šel jsem tedy pro něj až do lednice. Měli jsme spolu za těch pár dnů opravdu hluboký vztah. Uvařil jsem si ho už v pátek a jedl pak v sobotu, v neděli ne, to jsem nebyl doma a&a dnes bylo pondělí. Otevřel jsem dvířka lednice a uviděl ho: Už se mi po tobě moc stýská. Guláš se zaškaredil a odfrkl. Asi si chtěl před jídlem povídat.
Taky u vás celý den mrholilo? vypadlo z něj jen tak.
Ano, řekl jsem, venku je ošklivo. Vzal jsem hrnec a pospíchal do kuchyně.
Ne tak zhurta! Po rychlé chůzi mě vždycky píchá v boku! stěžoval si neustále na něco guláš. V té místnosti bylo dost neútulno. Uvědomil jsem si, že jsem už dlouho neuklízel, neměl jsem pro koho, a že byla hloupost nechat celý den otevřená okna&
Guláš na mě mrkl olejovými očky. Hodiny ukazovaly právě poledne.
Lije jako z konve.. opakoval neustále guláš, asi se mu moc nechtělo na sporák.
Nakonec si našel novou zábavu. Spadl do něj pavouk Pepek, kterého jsem si hýčkal na chov, jen jsem ještě nesehnal dobrou chovnou samici.
Přišel k nám na návštěvu, odvětil guláš suše.
Nevycházel jsem z údivu. Pavouk plaval kraula mezi kousky vepřového masa a živě rokoval s gulášem. Tatínkovi je už sedmdesát, vypískl Pepek při desátém tempu.
Letos bude asi dost sucho.. ozvalo se najednou.
To sotva, dyž porád leje! dementoval zprávu z rádia guláš.
A já..měl hlad. Pořád jako vlk, ale nějak už jsem ty dva nemohl dál poslouchat. Schoval jsem guláš zpátky do lednice. I s Pepkem – ať mají soukromí. Znovu jsem otevřel okno, venku bylo opravdu frišno, a pozoroval lidi na ulici. Asi dlouho. Najednou jsem si totiž uvědomil, že jsem promokl až na kůži. Zato jsem se ale dozvěděl spoustu zajímavých věcí o lidech z domu. Třeba, že něčí matku pálilo v očích&ale co, to už jsem zapomněl. Dalším sousedům se prý narodila dvojčata, andílkové, kteří spí celou noc. Nedivím se, když jsou na vzduchu. Viděl jsem jejich rodiče, když se přistěhovali. Stavěli zrovna venku obrovský cirkusový stan. Pokývli mi a na kolemjdoucí, kteří si nevěřícně ťukali na čela se obraceli s úsměvem a prostým: V tom stanu se spí docela pohodlně, opravdu&
Opravdu&

~ od banánové pyré on Říjen 26, 2008.

2 komentáře to “Určete, zda se jedná o věty jednočlenné nebo dvojčlenné..”

  1. no krása:) jak je to přehlednější, získalo to nové půvaby. pěkná pohádka.

  2. jo, to jo 🙂 dneska jsem skoro guláš absolvoval, ale holt to vyhrála ta jitrnice 😀

Popsat slupku moudrem

