Nejsem..


..už jsem trochu vyrostla, tedy od té doby, kdy mi byly dva a seděla jsem o Vánocích s babičkou a dědečkem na gauči, je to černobílá fotka a je tak trochu smutná a veselá…už jsem trochu vyrostla i od té doby, co mi byly tři a dostala jsem žluté boty na klíček, ten den bylo moc hezky…už jsem trochu vyrostla od té doby, co mi byly čtyři a chtěla jsem být princeznou (opravdu?)…už jsem trochu vyrostla i z toho, když jsem si v pěti myslela, že mi všechny korálky z pod koberce samy naskáčou do nosu, protože to přece korálky dělají…už jsem trochu vyrostla i ze svých svátečních šatů, které jsem dostala, když mi bylo šest…už jsem prostě tak trochu vyrostla, ale ne moc, jen docela nepatrně…

 

nejsem velká, nemyslete si

těch mých stodvaasedmdesát nic neznamená

ale vůbec

jsem vlastrně malá – věřte tomu

pořád a pořádně

a mám pocit, že všichni kolem mě nějak vyrostli

ale já

nejsem velká holka

jsem malá

nevím toho moc

nevím toho moc

ani o světě

ani o životě

ani o lidech

ani o těch věcech, co o nich ví tolik velcí lidi

jsem vlastně docela malá

a nepatrná

malinkatá

 

V alergolgické čekárně byly dneska krásné děti, krásné proč? krásné protože byly boží…roztomilý pětiletý chlapeček s batohem, který vypadal jako opice v modrém oblečku (ten batoh), a stejně tak stará holčička v růžovém, která měla neustálou potřebu objímat a pusinkovat svého asi o tři roky starší bratra, ten o to ale vůbec nestál. Děti jsou ti nejlepší z lidí, je potřeba je poznat, znát, vnímat a brát co nejvážněji. 

 

Na rožnovské Bečvě plovou stovky kačen divokých…když se na ně díváš z mostu, svět se s Tebou hýbe (a je to jak tím mostem, tak tím houfením pod Tebou…stovky kachen shora, plovoucích a unášených proudem…mám v hlavě spoustu fotek..)

~ od banánové pyré on Leden 12, 2009.

3 komentáře to “Nejsem..”

  1. Kachny …Nu a před frenštátem běhaly veverky přes cestu 😀 nejsi malá 😛

  2. Opovaž se někdy vyrůst!

  3. Pořád jsem přemýšlelproč mě tvoje psaní tak fascinuje. A už mi to došlo: Obyčejný člověk jde a přesto že má otevřené oči, nevidí nic. Ty jdeš nebo sedíš a oči máš otevřené nebo zavřené a stejně vidíš víc než on. Vidíš tu magii, která je všem kolem nás, ale kterou jsme si navykli ignorovat, protože se to od nás vyžadovalo – abysme nevyčuhovali z řady a neptali se na ty (ne)správné otázky…

Popsat slupku moudrem

 
