Pyré koncem března


člověk, který během hodiny potká dva lidy s kalhotama nacpanýmá v converskách si začíná myslet, že se asi něco děje…

 

Jsem stále stejné, tak stejné…

když čtu knížky a ztrácím se jim ve slovech, ztrácím se v pro mě připravených světech a není to zlé, spíš nadreálné…

když se v tramvajích dívám na lidi a oni na mě a ani jeden z nás neví, co se tomu druhému honí hlavou, jestli:

pihy na tváři, příliš plné rty, jéžiš ty vlasy! počasí, veselý pohled, proč na mě tak civí? to je ale sympatická holka, hele, má na saku knoflík s rybou, lidi dneska čtou vážně všude, už jsem tam měl být, krucinál, ta tramvaj je dneska nějaká plná, nojo, důchodci stojí u dveří už dvě zastávy předem – úsměvné, jací asi budem my? už zase prší? nemělo by, je jaro…hlavně si nezapomenout cvaknout jízdenku, fuj, co to tady smrdí? jakým jazykem se sakra baví tihle dva? italština to není…a tahle holka je slepá, a mnohem samostatnější než já..tady je ale lidí! moje první jízda tramvají! zdaleka ne…

když si ubouvám červené boty a při chůzi si užívám pohled na červené boty – nic víc v tom není, mám je ráda

když se procházím jarním a trochu zataženým Brnem a říkám si: kdes teplo? kdes slunko?

když myslím na lidi, na svoje lidi, říkám si, jak se mají, co dělají, spali-li dobře, jedli-li plně, nebojí-li se na světě o nic, pro nic a za nic…jsou-li…šťastní?

když poslouchám pohádky..pohádky o Hrdém Budžesovi..navlíkám korálky, co jim říkám perly, a je mi třeba osm, stejně jako Helence, všechno je najednou jednoduché a snadné…mám rádo tohle bytí, moc..

když jsem s lidmi, se kterými jsem dlouho nebylo, a vím, že se můžu chovat pořád jako já…že přestože já je v každém okamžiku světa a života někdo jiný, můžu být já bez toho, aby je to pohoršovalo..já a já

když ležím, jdu, stojím, sedím…koukám na obrázky v pokoji (které jsem namalovala a které možná něco komunikují, ale to vy asi těžko víte) a hlavou se mi rychlostně honí a tříští tisíce myšlenek…jako hra tisíce kapek…a pak uschnou..a já mám dojem, že jsem pořád na začátku běhu…a možná navždycky budu..tak nějak nějak tak..

když sedím nad hrnkem čaje a piju ho..rychle, pomalu, s úšklebkem, jen tak…pro čaj samotný

když se mi nechce vstávat a říkám si: ještě chvilku…a z chvilek je pak nějak všechen čas světa…

když si ráno čistím zuby..zelený, modrý kartáček, zelená, modrá pasta…zelené, modré zuby?

když nestíhám…když nezvládám

když se bojím toho co je a bude, nebude a není, přijde nebo odejde…nepřijde

když spím anebo usínám na hodinách, kde se to ale opravdu nehodí

když sním

když se dotýkám

když se usmívám a směju

když mrkám…nebo smrkám?

když jsem 

když nejsem

když píšu 

když nepíšu a měla bych…

když (však vy víte)

 

neměním se…já je někdo jiný a já zůstává

doufám

 

~ od banánové pyré on Březen 31, 2009.

3 komentáře to “Pyré koncem března”

  1. Ale měníšNaštěstí lehce k optimismu, to je dobře 🙂 vidíš to? takový post bych nestvořil ani za sto let

  2. Tak měníš se, nebo ne? A je vše stejné?

  3. Tak k tomu mám pár připomínek.ztrácím se v pro mě připravených světech … to je dobrá uvědomující myšlenkakdyž myslím na lidi, na svoje lidi … spali dobře, jedli plně, bojí se o sebe, o sebe, ale nejenom, jsou … šťastní?mám rádo tohle bytí, moc.. to jseme hrozně rádiomůžu být já bez toho, aby je to pohoršovalo.. ale mě pohoršuješ.obrázky v pokoji (které jsem namalovala a které možná něco komunikují…) – já chci vědět, co volají. napiš mi to na ajsíkjů.a pak uschnou.. to je tak přesné!když sedím nad hrnkem čaje a piju ho..rychle, pomalu, s úšklebkem, jen tak… ale ty nemíváš úšklebky. děláš ksichty, ale ne úšklebky €:když spím anebo usínám na hodinách … takže máš další značky v sešitě? {:-Dkdyž (však vy víte) … když coo?neměním se… (…) a já zůstává … já vímdokud doufáš… dýcháš… ach jo. příběh slyšený zrovna. opravdický a hrozně smutný. ale to nesouvisí tady s tím.

Popsat slupku moudrem

 
