Něco (hodícího se) k pyré…


Venku se válí spousty sněhu. Je ho tak moc a je tak bílý a studený, že kdybych do něj spadla, celou by mě obklopil a nevzdal se mě až do jara, nebo oblevy (nikdo neví, co přijde dřív).

Dny sestávají z rán, dopolední, polední, odpolední, večerů, nocí – a všechny jsou stejné, stejně bílé, nebo stejně černé, stejně černobílé, abychom se dostali k jejich vnímání – prostě stejné. Přijdou, odejdou, jeden se probudí a usne – smyčka stále nových a přesto už hloupě stejných dnů…

Dnes v noci jsem spala na jiné posteli, na Tvojí posteli, i když je vlastně mnohem víc moje než Tvoje, jenom na ní nikdy nespím. Ale dnes v noci byl vítr tak silný, studený a hlasitý, a zrovna kolem mojí hlavy, že jsem musela najít kout, ve kterém na mě nemohl. Spala jsem na jiné posteli, na Tvojí posteli, a přemýšlela o nás dvou, o tom strachu, který v sobě máme a o našich hloupých lidských nerozumech.Zašlapala bych je do země. Zahrabala do loňských sněhů. A nechala rozpadnout se na prach. Roztát.

Vstanout. A nemyslet na to, co je, ale na to, co třeba bude. Někdy se svět poránu jeví tak cizí, že nejbezpečnější je zůstat zabalený v peřinách, protože postel, postel přece člověka ochrání před vším. Před samotou. Před školou. Před člověkem samým. Čas ale utíká. Vstanout a nemyslet na to. 

„Ale to nejde, protože se máme rádi!“ (S omluvou a bez dovolení zapůjčeno odjinud.)

Dnes v noci jsem spala s Tvým pyžamem, bylo v posteli, tak jsem si ho vzala k sobě a usínala s ním, ve spánku ho držela místo medvídka nebo polštáře, se kterým usínám obvykle, a říkala si, je to Tvoje pyžamo…a pořád voní jako Ty…

Někdy mám pocit, že se zblázním a jindy se mi zdá, že už se tak dávno stalo, protože nic už nemůže být jako dřív. Rozum utíká.

Dnes v tom pyžamu nejspíš budu spát, v kalhotách určitě, sice mi trochu padají, ale jinak jsou šik a velmi pohodlně se v nich je…

A tak jsem udělala ovocný salát, protože ovoce není nikdy dost a pomáhá proti únavě. Té energie! Jenom jsem pak vůbec neměla chuť ho jíst. I to se stává, hlavně, že mě ho bavilo dělat a míchat všechno to na kostičky nakrájené barevné ovoce dohromady. Ovocná koláž, tedy skoro.

V noci jsem jako malá, musím pořád myslet – na stejnou noc, někde úplně jinde a Tebe, který spíš tiše pod modrou peřinou, brýle uložené tam, kde je ráno nebudeš moct najít – a je mi krásně a smutně. A mám jasno, já jasno mám – víš to? (a každé zbytečné slovo je zbytečné – to je důležitá věc na uvědomění..)

Banánové pyré. Jsi daleko. Jsem daleko. Jsme daleko. A řekli jsme si toho už tolik, že bychom radši měli nějakou dobu mlčet, protože mlčeti je zlato…a třeba si i vyděláme nějakou sůl, která je nad něj a která vlastně znamená lásku (jenom doufám, že ty pohádkové myšlenky moc nemotám). Banánové pyré se slabostí pro každou jinou pláž, a vlastně jenom pro tu jednu, se slabostí pro zlatou rybku a krásné oči – dá si někdo toast? (zcela mimo, nebo ne?)

Pamatuješ, co jsem Ti říkala? O tom, co všechno chci dělat…o tom, co chci…

V noci se mi objevuješ ve snech. Různě. V malých i velkých rolích. Jako můj i jako cizí. A já Ti pak smutně ráno v nepřítomnosti říkám:  „Co mi lezeš do snu?“ (protože nevím, co ty sny znamenají..) Ale asi už můžeš, lézt mi do snu, asi je to něco víc, než je kdokoli schopný pochopit, ani já to všechno dobře nechápu. Mám jen…spoustu pocitů – celý život mám spoustu pocitů, které mi dělají v hlavě binec, ale taky pořádek. Vím, co je důležité, vím, jak se chovat, vím, co pro mě znamenáš a vím… (vím toho možná až moc…)

A taky vím jedno důležité: láska někdy bolí jak cyp… ale je!

…a vzpomínám na Tvůj hlas, i když za ty doby skoro zapomínám, ja mi vypadáš, rybko…

~ od banánové pyré on Leden 30, 2010.

Popsat slupku moudrem

 
