Výkřik zběsilého modrého mozku… Blue Mind’s Weep..


 

Grepový džus je stoprocentní.. a vy? a já? Já někdy věřím na věci, které už se možná nenosí.. something old, something new, something borrowed, something blue.. buy me a TARDIS, love.. I wanna change history.. and convert pain back into happiness… think I may succeed? Tell me, love.. think I may succeed?

Na vrcholku hory stojím, vítr ve vlasech, které se už rok nesetkaly s nůžkami, vzduch je studený a roztírá až osušuje mi cestičky, které na tváři vytanuly cestou nahoru, tady na vrchol. Jsem tu sama, Tys zůstal dole, protože už jsi nemohl nebo nechtěl dál, nepoznala jsem to z toho, jak ses na mě podíval a obrátil se na cestu zpátky. Já chtěla, abychom vyšli spolu, ale přesto jsem pokračovala, protože nevěřím na jednodušší cesty…ta ke štěstí je hrbolatá jako bradavicemi zvrásnělý obličej nebohého člověka…a trnitá jako místo, kde všechny růže najednou, v boji proti tomu, kdo útočil na jejich krásu a oddanost, shodily své trny… Nemohla jsem se přece otočit a nenajít odpověď na všechny ty věci, co mě tíží… Škoda, žes nepokračoval se mnou… vrcholek přišel nečekaně brzy – pusté, prázdné místo s cáry mlhy a ledovým vzduchem…šedavě nehostinné.
Vlasy mi vlají a s roztaženýma rukama si připadám jako pták, jemuž vítr umožňuje jen tak bezpohybově plachtit světem. Vyfoukni ze mě strach, větře, odvaň nejistoty a trápení, osuš líce, které nestojí o vlhké smutky…řekni slunci, ať jen svítí do očí, co se tak rády smějí.. do čtyř očí, co by se chtěly smát spolu – jako v tem den, kdy se pro sebe objevily na staré půdě.
Na chvíli jsem zase stromem, který vrůstá do země i do nebe a veškerá energie světa mi najednou vstupuje do těla a utváří prapodstatu mého já, znovu a znovu… jako by vítr skutečně dokázal odvát všechno zlé. Kdybych se stala stromem, byla bych jediným tady na vrcholku hory – už zdálky bych vítala unavené, strhané a ztrápené poutníky a má zelená koruna, mé vlasy vlající ve větru, by jim poskytla útočiště… Ale jsem člověkem, člověkem stojícím na vrcholku hory a čekajícím na zázrak, který se možná ani nemusí stát – ale stane, protože víra je silnější než strach a hloupost, pořád tomu věřím, taky v lidskou sílu a nekonečnou šíři světa uvnitř lidského ducha – jsou to krajiny, které nikdy nikdo nebude moct probádat, neboť je nemyslitelné se tam vydat s batohem, svačinou, zápisníkem a fotoaparátem…
Člověk na vrcholku hory, bosé nohy, ani nevím, kde jsem nechala boty mě studí, ale ruce mám teplé, pořád na nich ještě cítím otisk těch Tvých.. a někde na okraji vědomí stále doufám, že se vynoříš z cárů mlhy, usměješ se tak, až se vítr u čas najednou zastaví a řekneš: nemohl jsem Tě přece nechat jít nahoru samotnou… uvědomil jsem si, že jsi moje všechno a že by byla hloupost opustit Tě cestou sem… cestou, která může být odpovědí na všechno.. Doufám. A vítr je snad ještě neklidnější než já. Zjišťuju, že cáry mlhy jsou ve skutečnosti cáry něčeho mnohem hmatatelnějšího… cáry papírů popsaných kdovíčím… česky, anglicky… ve verších i bez nich… jako kousky vzpomínek.. něco, na co jsme neměli zapomenout… pamatuju si, když jsem ta slova psala, všechna byla Tobě a k Tobě… ¨
I na hoře se najednou objevily věci, které tam předtím nebyly…jakoby vyrostly z kamenité země nebo je přifoukl vítr – odněkud z končin našich společných zážitků… Obrázky. Fotografie. Kniha o medvídkovi s chutí na něco menšího a příběhy Jana Wericha založené někde u Lakomé Barky…srdce z pouti… Vítr vál mnohem silněji a nebe se zatáhlo do ještě tmavší šedi. Lehla jsem si na zem na vrcholku hory a čekala, co bude dál…
~ od banánové pyré on Srpen 29, 2010.

Jedna odpověď to “Výkřik zběsilého modrého mozku… Blue Mind’s Weep..”

  1. snad to nějak půjde …

Popsat slupku moudrem

 
