Napsala jsem beránka…


(…a byla usměvavá holka a pořád jsem, jen to asi není vidět, což je smutné, ale stačí to málo, co tu taky běhá mezi písmenky…)

Napsala jsem beránka, avšak ne velikonočního. Kdysi dávno někam sem, někam jinam, někam pro sebe, pro sebe a pro lidi, kteří ho potřebovali. Beránci jsou důležití, beránci znamenají věci, které nevidíme, ale o kterých jsme skálopevně přesvědčení, že existují, protože jinak by to asi ani nemohlo fungovat.

Musíme věřit, abychom dokázali dobře a hezky žít. Než jsem napsala beránka, chtěls mi jednoho napsat taky Ty, obrázek z písmenek. Nikdy jsem jej neviděla, protože ta hloupá písmenka se zmateně rozutekla po papíře a neskončila jako beránek, ale byl z nich smutný zmatek; možná spíš něco jako krabice na beránka nebo s beránkem. Ten beránek tam, tedy vlastně tady, ale asi pořád je, smutně rozutečený mezi ta má všudypřítomná pyré písmenka. Někdy ho chodím hledat, ale schovává se opravdu mistrně, každopádně vím, že tu je. Nechal jsi tady pro mě. A je mi tak krásně a nostalgicky a hřeje mě pomyšlení, že je celý můj. Můj beránek od mojí zlaté rybky. Všechno je tak dávno. A já to chci zpátky víc, než si dokážeš vůbec představit, rybko…

Je to tak dávno, že by se o tom slovy babičky, která už je skoro tři roky nemůže nikdy vyslovit, dalo říct, že: to už ani není pravda. Ale to je hloupost. Humbuk! Co bylo, co je, co bude. Všechno je to pravda tam uvnitř, kde žijeme a utváříme si své já a své světy veškeré naší existence. Co bylo nemůže nebýt pravda, protože se to dělo, takže to logicky pravda být může, stejnětak znova. Musíme věřit. V beránky, krabice, hvězdy nad hlavou, sami v sebe. Pravda navíc nikdy není jedna. Ale všechno je jeden velký komediomat – slovo, co jsem dneska objevila na internetech.

Jsem nešťastná za komediomat a nešťastná za to dávno, které mě dělalo tolik šťastnou a hledám beránka, co se mi tu schovává mezi texty, protože láska.

~ od banánové pyré on Duben 5, 2012.

3 komentáře to “Napsala jsem beránka…”

  1. Pyré! Já vím, kde ten beránek je! Tuhle jsem vám ho viděla koukat z očí, tobě a rybce. Skákal si mezi nima, jako těma očima, a vy jste ho pro samé dívání se neviděli…

  2. Pyré, já jsem dnes beránka upekla :-). Snad udělá radost všem, kteří jej budou konzumovat. Je šedo, ale nesmíme z toho mít šedo v duších. Slunce přijde, i beránci přijdou. Neboj.

Popsat slupku moudrem

 
