O stavech


„A povězte mi ale, co děláte, když máte tu marnost, jak ji tady popisujete….“
„Povětšinou nic.“
„Nic říkáte?“
„Nic.“ (pomlka) „Jenom tak jsem. Jsem a čučím. Obvykle…obvykle do počítače. Někdy ale taky do zdi. A…“
„Ano? Pokračujte.“
„A taky… víte ona ta marnost, ona… ona s tím nicneděláním vlastně roste… já…“
„Hm?“
„Popravdě já…“
„Nebojte se, pokračujte…“
„Ona není pravda, že nic nedělám. Nevěnuju se žádné činnosti, to ano, ale… Ale moje myšlenky víte… ony…“
„Copak dělají?“
„Víří mi v hlavě. Splétají se. Kombinují. Řetězí. Přemýšlím o sobě ve všech možných vztazích. O lidech. Ptám se.“
„Ptáte se? Jak se ptáte? Proč? Na co? Koho?“
„A taky se lituju.“
„Mmm. Rozumím.“
„A chci kreslit. A lítat. A psát. A. Tančit. A marnost.“
„Nemyslete na ni.“
„Snažím se. Je těžká.“
„Musíte ji překonat.“
„Vím.“
„No tak sláva. Ale?“
„Ale není to tak jednoduché. Jistě. Samozřejmě. Snažím se o to. Každou noc, skoro až do rána.. Každou noc, kdy nemůžou usnout. Čmárám slova. Obtěžuju jimi lidi. Čtu spousty knih a příběhů, abych nemyslel na marnost. Topím se v pocitech.“
„Kde to začíná?“
„Marnosti jsou bezbřehé…“
„To asi jsou. Ale mají pramen, zřídlo..“
„Myslíte?“
„Rozhodně.“
„Asi začínají u mě.“
„U Vás?“
„U mě. Ale pramení z jiných. Víte. Uvnitř. Já. Cítím se sám.“
(ticho)
„Ach tak… To mne mrzí.“
„Právě. Mě taky.“

~ od banánové pyré on Únor 10, 2015.

Popsat slupku moudrem

 
